Rok 1928, ulica Kościuszki, po lewej widoczny cmentarz. Ćwiczenia ostrzeszowskiego Związku Strzeleckiego. REWELACYJNE zdjęcie! Ze zbiorów Muzeum Regionalnego.
Ulica brukowana,po bokach "latowka". Pierwotnie drogi ostrzeszowskie byly wysypane piaskim. To byl standard. Niewiele bylo pojazdow kolowych. Natomiast rozowszechnione byly sanie nazywane smykiem. Przyczyna byly koszty kol i osi. Metal byl bardzo drogi. Przyszedl czas kiedy drogi zaczeto brukowac i wprowadzono podatek dla uzytkownikow tych drog. Ten podatek nazwano potocznie kopytkowe (od kopyt konskich). Pierwszy ktory zmienil w Europie ruch kolowy lewostronny na prawostronny byl Napoleon. Przepisy drogowe wprowadzono w 1848 roku. Tresc tych przepisow opublikowano w ostrzeszowskiej prasie i ten numer jest w posiadaniu p. ST.Bojszczaka niestety dodatek z wzorcymi znakow drogowych zaginal. Sa dwa ciekawe plany miasta na ktorych brukpwane ulice sa zaznaczone. Mysmy ten bruk nazywali kocie lby. Jeden z ostatnich sladow to odcinek do Dworku.
Ulica brukowana,po bokach "latowka". Pierwotnie drogi ostrzeszowskie byly wysypane piaskim. To byl standard. Niewiele bylo pojazdow kolowych. Natomiast rozowszechnione byly sanie nazywane smykiem. Przyczyna byly koszty kol i osi. Metal byl bardzo drogi. Przyszedl czas kiedy drogi zaczeto brukowac i wprowadzono podatek dla uzytkownikow tych drog. Ten podatek nazwano potocznie kopytkowe (od kopyt konskich). Pierwszy ktory zmienil w Europie ruch kolowy lewostronny na prawostronny byl Napoleon. Przepisy drogowe wprowadzono w 1848 roku. Tresc tych przepisow opublikowano w ostrzeszowskiej prasie i ten numer jest w posiadaniu p. ST.Bojszczaka niestety dodatek z wzorcymi znakow drogowych zaginal. Sa dwa ciekawe plany miasta na ktorych brukpwane ulice sa zaznaczone. Mysmy ten bruk nazywali kocie lby. Jeden z ostatnich sladow to odcinek do Dworku.