Harcerstwo w Ostrzeszowie - Biwak w Lesie Klasztornym - ok.1932-33., stare zdjęcia -

Harcerstwo w Ostrzeszowie - Biwak w Lesie Klasztornym - ok.1932-33.

Dziewczynki - stoją - od prawej - w kołnierzu marynarskim Maria Górecka, dalej Barbara Dirska, Czesława Calińska, Bogumiła Perska, ..... Gabryś, Czesława Kuśnierczyk, klęczą od prawej - ..... Rak, w okularach Wanda Poprawa, w środku siedzi Maria Kurzawska (11-12 lat później walczyła i zginęła w Powstaniu Warszawskim). Dorośli - w czapce ..... Witczak, w środku .....Balcerek - nauczyciel gimnastyki.

Nieznany 11 years, 3 months ago
Comments (10)
coolay 11 years, 3 months ago

Niesamowita fota !!!!! Pani Kuśnierczyk za wiele się do końca nie zmieniła. Ciekawe ile takich fot leży po domach i obrazuje historie i życia ludzkie, ile z nich nigdy nie ujrzy światła dziennego, i ile z nich już bezpowrotnie przepadło ....

jan-taylor 11 years, 3 months ago

coolay moje najwyzsze uznanie,dzieki za nazwisko!!!
Zobacz jeszcze dwa lata wstecz i poznalibysmy wszystkie nazwiska na tym zdjeciu.

paskal 11 years, 3 months ago

Panie Janku, myślę że uznanie należy się Bułeczce i jej rodzinie za wspaniałe zdjęcia i opisy ;)

buleczka 11 years, 3 months ago

Uzupełnienie - druh Witczak miał na imię Czesław - urodzony w 1912 roku w Ostrzeszowie. Od 1932 roku do wojny był kierownikiem szkoły na Wołyniu. Od 1946 roku związany z Marynarką Wojenną. Zmarł w 1971 roku. Te dane i więcej - miesięcznik "Przegląd Morski" - z grudnia 2008 roku - wersja internetowa.

jan-taylor 11 years, 3 months ago

Paskal; oczywiscie jaknajbardziej,uznanie ,szacunek i wdzecznosc,ciagle mysle ze w srodku zjecia to chyba pani Nogal czekam na potwierdzenie ale ciocia Buleczki na spotkanie TPZO w Poznaniu sie nie zjawila.No ale dziewczyny juz sa takie.
Po wojnie rodzina o nazwisku Witczak mieszkala nad solarnia p.Lamka przy ul.Kaliskiej(dzisiaj szkola j.obcych) na pierwszym pietrze mieli corke (Aldona?) mysle ze rocznik ok.1938 i syna chyba Stanislaw rocznik powojenny moze 1950
to wszystko zaznaczam jest gdybaniem oprocz miejsca zamieszkania to jest 100%

WLODEK46 11 years, 3 months ago

Mała poprawka.Nie Aldona tylko Bożena.Razem pracowaliśmy.Niestety Ona jak i jej brat już dawno temu pomarli.Brat leży na cmentarzu w Ostrzeszowie a Bożena w Ostrowie.

jan-taylor 11 years, 3 months ago

Komentarza nie moge zmienic??? dlaczego??
Wlodek dziekuje.....doskonale zatykasz dziury na moim dysku.
Doskonale.

jan-taylor 11 years, 3 months ago

Wyglada na to ze funkcje modyfikacja,usuniecie komentarza zabrano...
Jeszcze jedno sprostowanie syn pp.Witczakow mial na imie Zbyszek i byl rocznik 1944

buleczka 11 years, 3 months ago

Uzupełnienie - w tym czasie pan Poprawa był naczelnikiem poczty, pan Caliński produkował meble w fabryce przy ulicy Przesmyk, pan Perski miał firmę eksportującą trzodę i bydło, pan Gabryś prowadził sklep z butami, ...

jan-taylor 11 years, 3 months ago

Buleczka jestes skarb.Teraz to zdjecie jest po prostu historyczne.
Jesli cos brakuje no to brakuje ale cieszymy sie tym co napisalas bezgranicznie.
Bez tego opisu itd,itp.Wspaniale